Direktlänk till inlägg 11 oktober 2008

Avslutning på valpkursen

Av Valle Vagabond - 11 oktober 2008 14:59

Vi har varit i skogen idag.

Och samsats med killar som körde cross, på ett ställe där inga jägare syntes till.


Vi valpar och våra mattar skulle lära oss det där med spår.

Matte la ett spår och jag fick nosa upp och följa spåret.

Det var riktigt roligt!

Särskilt som mitt spår ledde fram till matskålen med mitt morgonmål. Tänk att jag nosade upp maten mitt i skogen, va!

Här kan vi snacka om BINGO!!!!


Men när jag skulle gå andra gången i ett nytt spår, var det lite svårare. Antagligen var det någon annan som gått där alldeles innan.... det tog lite tid nämligen, innan jag hittade fram. Och då hittade jag EN SKÄR GRIS, som jag fick leka med. Inte så dumt!


Konstigt nog ville min M. inte släppa mig lös en endaste gång i skogen. Bara för att det var så många andra hundar där. Synd! Annars hade vi kunnat busa och leka och jaga varandra. Men, det fick gå så här också.


Matte såg rätt mör ut efter fyra timmar i skogen ...

och när jag kom hem gäspade jag också och gick direkt och la mig!

SOva, sova, sooooooooova!!!!

 
 
Myrra

Myrra

11 oktober 2008 18:21

Vi hade också sånt där spårande i skogen på min valpkurs fast vi spårade upp matte eller husse i stället. Det var ganska kul faktiskt. Matte brukar lägga ut korvspår i min skog. Jag gillar att spåra korv. Det är roligt att leta upp matte också när hon gömt sig för då får man alltid något smaskens.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Valle Vagabond

11 oktober 2008 21:43

Kul att leta matte och husse! Det gillar jag med. :-)
Hör att din matte är lika bra som min! Vi har lärt upp dem bra, Myrra, så att de alltid ger oss hundgott! Livet med mattar är inte så dumt ändå.

 
Ingen bild

b

11 oktober 2008 23:56

Bra jobbat, Valle!

 
Ingen bild

Valle Vagabond

12 oktober 2008 14:11

Ja, men tack!
Undrar jag vem "b" är. Säkert någon som jag tycker väldigt mycket om! Jag gillar ALLA som gillar mig!!!!

 
Ingen bild

Borzita

12 oktober 2008 16:46

Hejsab, "b" är jag, Borzita. Tror det blev litet fel när jag skrev signatuen bara, hade litet bråttom för jag pratade med en kompis samtidigt. haha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards