Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Här händer det saker utomhus

Av Valle Vagabond - 22 oktober 2008 19:56

Jag har ju märkt att min M. har varit ute och grejat i trädgården de sista dagarna.


Hon har satt upp pinnar med skyltar på här och var. Och idag förstod jag att det är någon sorts lek som pågår.


Jag får inte vara med och leka den leken tyvärr, men det kom en snäll man hit idag och när han hälsat på mig tog han fram en massa paket ur sitt stora släp.


Han la dem ute på gräset, men det verkar inte vara något hundgodis i de där paketen.



Jag tror att det var M. som skulle få alla paketen.


Sedan packade han upp maskiner ur sitt släp och började låta ute i vår trädgård. Jag var själv ute och inspekterade vad som hänt, när han lekt färdigt.

Då hade han fixat i ordning stora härliga jordkratrar som jag så gärna skulle vilja sätta tassarna i.


Men min M. påstod att hennes paket skulle grävas ner där och att jag inte behövde hjälpa till med det.


Synd!

Jag hade gärna ställt upp.


 
 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

22 oktober 2008 20:23

Men Valle - tänk så många härliga "kisse-träd" som du får att vattna? Ni killar älskar ju såna aktiviteter!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

22 oktober 2008 20:53

Ja, det ska bli trevligt när de står på plats. Då ska jag vara först och pinka in reviret. ;-)

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

22 oktober 2008 21:02

Borde faktiskt ha varit hos dej och hjälp till ser det ut som!
Så där kan det ju inte ligga!
Koppel slipper jag för det mesta.
Men matte satte på mej bara för att jag inte skulle valla fåren eller hoppa in till grisöronen

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

23 oktober 2008 09:05

oj vilken överraskning din matte håller på o fixar! tänk när du vaknar nån dag valle har du träd i hela trädgården!!

 
Tanten

Tanten

23 oktober 2008 10:24

Det var en massa småträd och buskar! Skönt att få alla groparna grävda, men det är förstås en hel del jobb med att sätta ner dem i alla fall. Det kanske är bäst att du överlåter det där åt matte Valle ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

23 oktober 2008 20:22

Aha! En massa gropgrävande alltså! Det är jag världsbäst på - en av mina favorithobbies faktiskt! Ni skulle ringt så hade jag kommit och gjort jobbet på ett kick!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Valle Vagabond

23 oktober 2008 21:38

Groparna är grävda. Och igen fyllda! Med träden istoppade. Oj vad snabb han var. Där hade vi inte en chans vi hundar att få komma åt att hjälpa till ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards