Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Knips, knips

Av Valle Vagabond - 2 februari 2009 17:30

Ibland blir man utsatt för prövningar ...

Jo, jag har förstått att livet inte bara går på, som på räls ... Det kan ju inte bara vara solsken hela tiden.


Denna dag var mystisk redan från start. Jag fick mat direkt efter tidiga morgonpromenaden, innan H. gick till jobbet. (Jag som brukar vänta med att äta tills efter långpromenaden!) Och sedan, när M. och jag gick på långpromenad, hade hon inte en enda korvsnutt i fickan. Ingen klicker i handen heller ...


Solen SKEN förvisso. Den STRÅLADE. Och vi hade en mysig timme i skogen. Men, sedan fick jag inget godis ens när vi kommit in och torkat tassarna. MYSTISKT!!!! M. samlade ihop sina saker och sedan gick hon ut med min bur till bilen och strax kom hon in igen och hämtade mig. Och sedan åkte vi till H:s jobb och hämtade honom. AHA! Vi ska på långtur, tänkte jag. Kanske hälsa på M:s föräldrar? Nej. Icke.

När jag klev ur bilen, luktade det hund överallt. Vi promenerade på en snöig gata och där hade det gått så många hundar före mig! Jättespännande. Vi gick in i ett hus sedan. Därinne fanns både katter och hundar. Gissa om jag blev till mig när det kom in en löptik!!! Ojojoj.


Det kom en mycket snäll och trevlig kvinna och bad mig och H och M att kliva in i ett annat rum. Där fick jag ett stick i nacken. Och sedan skulle vi ut och promenera igen. Inte mig emot! Det fanns så mycket att nosa på ...


Men, så blev jag lite sömnig och vi gick in igen. Jag blev så trött att jag somnade på mattan i hallen ...


Och när jag vaknade klappade alla snälla människor mig och så satte de på mig en stor plastmojäng! Jag förstod ingenting. Och sedan åkte vi hem.

Så här ser jag ut nu:

Väldigt opraktisk är den där tratten, för man kommer ju inte åt att slicka sig ren och att klia sig! Och svårt är det att klämma sig mellan soffan och bordet också ...


Nä, nu måste jag somna om igen. Jag är VÄLDIGT trött ...


 
 
Filifjonkan hasar in

Filifjonkan hasar in

2 februari 2009 18:35

hej Vallegullet men jösses sån dag du haft idag stackars dig. Förstår om du inte gillar den där kragen för det går ju inte att klia sig då när det är så där besvärligt. Men snart får du slippa den skall du se! Tänk att du varit så duktig nu då. Jag tror nog du får en godisbit eller en korvsnutt i morgon skall du se. Puss på nosen gullet,

http://ffilifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

2 februari 2009 19:31

Tack snälla Filifjonkan. Jag piper som en liten mus ... Men M. säger också att jag snart ska bli bättre. Jag får vänta på bättre tider ...

 
Tuna

Tuna

3 februari 2009 19:55

Tratt har jag också erfarenhet av. Inte kul alls. Det blir så svårt att komma fram mellan möblerna och man fastnar här och där. Hoppas du bli fri den snart så nosandet kan ta vid igen.

http://tuna08.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

4 februari 2009 13:02

va är kulpåsen borta nu! hoppas läkning går bra, ska bli så himla spännande o höra va matte tycker sen om du förändras nåt... om det går för du var ju så rar innan med! puss på tjocknäsan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards