Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Som en skugga

Av Valle Vagabond - 17 februari 2009 13:04

När min M. åker bort några timmar, brukar hon stänga dörrarna till rummen,så att jag bara behöver passa hallen och köket. Det är ju skönt. Skulle vara värre om jag måste bevaka alla fönster under så lång tid.


Men min M. brukar ju gå ut då och då några minuter också.

Till exempel när hon ska hämta posten. Eller ved i vedboden ...

Och då tittar jag ut bakom gardinen för att se att hon kommer tillbaka. 

Ser ni mig i glipan som jag puttat upp med nosen? (Jag har hoppat upp i soffan för att jag ska nå.)Som en skugga där i mörkret ....


Min M. försökte fotografera mig i det andra fönstret också.

Men resultatet av bilderna blev ju inte så tydligt precis.


Vem är jag och vem är M?


Och varför syns en kamera mitt i mitt öga?


Och vad är inne och vad är ute?


Jag förstår ingenting jag.

Mattar är konstiga med sina kameror.

 
 
Myrra

Myrra

18 februari 2009 18:36

Jo då, jag såg allt att det var du som kikade fram där mellan gardinerna! Du verkar definitivt ha koll på läget du! Ett viktigt arbete att vakta huset minsann! Bra jobbat!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

18 februari 2009 19:09

Ja du mattar och deras kameror de blir man aldrig klok på!
Allt ska fotas alltid verkar det som

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

18 februari 2009 21:57

Jag gör så där också. Står i fönstret och tittar när matte far iväg. Hon tycker det ser både komiskt och sorgligt ut.

http://tuna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

19 februari 2009 11:10

slår vad om att din matte oxå har massa näsmärken på sina rutor..våran matte mutrar om dom när det blir sol o säger att vi borde ha en skurtrasa på näsan istället....vad menar hon med det?

 
Timmy

Timmy

20 februari 2009 19:53

Hihihi, så där gör jag med, när dom är ute... Men jag måste hoppa upp på en stol sen på bordet... Då kan jag kika ut...
Tassar Timmy

http://varan-varld.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards