Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Kompisträff

Av Valle Vagabond - 6 oktober 2008 15:13

För en stund sedan, när jag var ute med min M. och letade nya korvsnuttar och torrfoderbitar i mitt favoritträd, kom min kompis J. förbi med sin matte. Så då måste jag ju förklara för min M. att jag ville leka med J. en stund på fältet. Det var inget svårt att förklara alls, men jag hade svårt att få M. att springa så fort som jag ville fram till fältet. Hon går ju så  s a k t a !!!!


Sedan släppte de oss i alla fall.

Vi rusade runt många varv, J. och jag, och hade riktigt kul en lång stund. Och mitt på den soliga vägen kom sedan tiken T. Jag blev jätteglad, för hon brukar pussa mig så mycket. Men konstigt nog tyckte J. plötsligt att det var bara han som skulle hälsa på T. och inte jag!!!!


Mycket man ska vara med om må jag säga .... (!?!?!)


Nu ska vi snart på valpkurs, min M. och jag!

Återkommer ....

 

 
 
Myrra

Myrra

6 oktober 2008 20:09

Jasså, du går också valpkurs! Det gjorde jag med - i Skutskär. Jag klarade mig med nöd och näppe helskinnad igenom - matte likaså. Man fick ju inte leka ett endaste dugg där - bara jobba! Det var massor med roliga valpar där men man fick inte leka! Alla de där sakerna man ska kunna - sitta och stanna och gå fint du vet - det lärde jag mig hemma. Hoppas du har roligare kurs än jag hade!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

6 oktober 2008 20:15

Ser att du har samma bekymmer som jag med långsmagårende människa.
Begriper inte varför de inte är lika snabba som vi är?
Matte säjar att hon tror att hon skrev en kommentar här i morse med adressen till hennes hemsida. Men nu syns den inte till
www.geocities.com/skogsraets är det och under kontakt så finns det mail o tel nr o sånt till matte

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

7 oktober 2008 08:25

va! så du fick inte några pussar?! va taskigt! du som e så söt! här kommer lite slafspussar från taxgrabbarna, vi är inte så knussliga! puss o slafs

 
Ingen bild

Valle Vagabond

7 oktober 2008 12:28

Svar till Myrra:
Håller med dig om att det är synd att man inte får leka med de andra valparna på kursen, det tycker jag med. Men på min kurs är det ROLIGT i alla fall! Jag gillar de två "lektanterna" där jättemycket! Och min M. har kul på kursen också! Synd att du inte hade lika bra kurs i Skutskär!
Svar till Sigge:
Jaså, din matte är också långsam på promenaderna. Ja, man får ha tålamod med de tvåbenta. Det har jag förstått! Min M. tackar din matte för adressen! Hon är så imponerad av din mattes fantastiska kreativitet och produktivitet!
Svar till taxarna:
Tack, tack taxarna! Och puss tillbaka!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards