Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

När man vill leka ....

Av Valle Vagabond - 13 oktober 2008 12:36

Jag får ju OFTA tala om för min M. att jag vill leka!


Hon tror att det är HON som ska tala om för mig när vi ska ha dragkamp om min leksakskatt, jaga varandra, hämta bollen och leta geparden.


Ja, ja ... Tålamod & list.

Så här gör jag:

  • Jag brukar först VISA henne att jag vill leka.
  • Och sedan, när hon låtsas att hon inte ser det, så väntar jag en stund. Sätter mig ner, tills att hon kommer mot mig och säger: VAR är katten, Valle? Eller: SÖK geparden! Eller: VALLE, titta vad matte har ....
  • Och så leker vi en lång stund, tills matte tröttnar och ger mig godis och säger TACK, då jag släpper leksaken och ger henne den igen, så att hon får lägga undan den.

Ni fattar va?

Man ska få mattarna att TRO att det är dom som tar initiativet.

Man är ju inte dum ...

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

13 oktober 2008 13:58

Vad du är smart Valle. Manipulativ skulle de säga hundpsykologerna kanske. Smart som sagt du får ju godis då gott gott, 5 månader har du blivit grattis då kan man gott säga! stora killen hög är du med eller kanske långbent. Det är bra det för då springer du fort fort. Nu skall Filifjonkan gå till affären och handla mjölk så hej då med dig sötnosen.

http://filifjonkan-se

 
Tant Tagg

Tant Tagg

13 oktober 2008 15:01

Du är en hemskt duktig och väluppfostrad ung man! Sören katt däremot slänger sig i gardinerna och masakrerar fåtöljerna om jag, hans matte, inte leker med honom!

http://www.tant-tagg.bilddagboken.se

 
Tanten

Tanten

13 oktober 2008 18:37

Du är både listig och smart du Valle! Du får uppfostra matte så du blir nöjd ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

13 oktober 2008 21:00

Ja du Valle de där människorna är ett lättlurat släkte!
Oss kommer de aldrig att överlista!!!!!!!!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

13 oktober 2008 21:52

sötpropp!

 
Maiko

Maiko

13 oktober 2008 22:31

Ja, du Valle! Mattar måste aktiveras annars klättrar dom på väggarna ELLER vilket är mycket värre ligger dom bara i soffan och glor på TV! Jag brukar peta in mitt ben under soffan och sedan ligga och se olycklig ut och peta bedjande med tassen: "Matte mitt ben har råkat hamna under soffan!" Till slut måste människan ta fram det åt mig och när jag märker att hon slöar till igen petar jag in det under soffan igen och... Ja, du förstår!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

Valle Vagabond som noga läst kommentarerna

14 oktober 2008 11:42

Jaså. Sören Katt tar i så pass för att Tant Tagg ska förstå? Jaha ja. Katter de har lite andra möjligheter än vad vi hundar har. Nog för att jag kan hoppa, men hänga i gardinerna?! Nej, det funkar inte så bra.

Vi hundar måste liksom lirka med mattarna och hussarna. Ni hundar som har svarat, verkar vara inne på samma linje som jag. Kul att höra!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards