Alla inlägg under februari 2009

Av Valle Vagabond - 17 februari 2009 13:04

När min M. åker bort några timmar, brukar hon stänga dörrarna till rummen,så att jag bara behöver passa hallen och köket. Det är ju skönt. Skulle vara värre om jag måste bevaka alla fönster under så lång tid.


Men min M. brukar ju gå ut då och då några minuter också.

Till exempel när hon ska hämta posten. Eller ved i vedboden ...

Och då tittar jag ut bakom gardinen för att se att hon kommer tillbaka. 

Ser ni mig i glipan som jag puttat upp med nosen? (Jag har hoppat upp i soffan för att jag ska nå.)Som en skugga där i mörkret ....


Min M. försökte fotografera mig i det andra fönstret också.

Men resultatet av bilderna blev ju inte så tydligt precis.


Vem är jag och vem är M?


Och varför syns en kamera mitt i mitt öga?


Och vad är inne och vad är ute?


Jag förstår ingenting jag.

Mattar är konstiga med sina kameror.

Av Valle Vagabond - 16 februari 2009 20:45

Hmmm.

Min M. var borta idag!

Ja, jag fick ju gå en timme med henne på förmiddagspromenad, men sedan åkte hon iväg och kom inte hem förrän till kvällen! Vilken stil!!!

Fast H. har ju förstås varit hemma på eftermiddagen, så jag har ju inte varit ensam.

Men, ÄNDÅ!!!!

Av Valle Vagabond - 15 februari 2009 21:07

M, H och jag har varit på resa i helgen. (Därför har jag inte haft tid att skicka Alla hjärtans dags-hälsningar till alla kompisar.)

Vi var på besök hos M:s snälla föräldrar. Jag har haft fullt upp med att kolla vad tvåbeningarna pratade om, och åt ... och så ville jag gärna att de skulle leka med mig!

Men jag kunde ligga i min tjusiga pose och vara prydnad också!


Fast allra roligast var nog när jag galopperade i snödrivorna på det höga berget. (M. har tyvärr inga bilder på det.)


Toppenhelg!

TACK M:s föräldrar!


Av Valle Vagabond - 15 februari 2009 20:27

På Maries blogg:  http://hundblogg.bloggagratis.se/

kan man tävla om att vinna den här boken:

Det ska min M. göra nu!!!

Av Valle Vagabond - 12 februari 2009 20:25

Min M. hon är en liten härmapa ...

Eller så kan man säga att hon åter sig inspireras av andra.

Och ni ska veta bloggkompisar, att ni är till STOR inspiration i M:s och mitt liv.


Det finns ju en bloggkompis som de flesta av er också känner - Sigge svamphund. Han hittar på mycket bus han! Och hans matte har också roliga grejer för sig.


Min M. hittade en rolig lek på Sigges blogg och nu ska ni få se hur det såg ut då jag försökte göra som Sigge.(Det är inte att simma ....)


Klicka på bilden så får ni se när jag försöker hoppa.

Av Valle Vagabond - 12 februari 2009 19:24

Nu har veterinären plockat bort mina stygn.

Jag tyckte inte att det kändes ens.

M. och jag har haft en bra dag. Promenader som vanligt. Springa lite fritt och busa i snön och så sova mycket. Imorgon eftermiddag ska vi åka på långtur till M:s föräldrar över helgen. Då ska jag ha tratten på mig i bilen. Men sedan: No more tratt för mig!


Av Valle Vagabond - 11 februari 2009 16:25

Vi tog en tur nere vid ån, M. och jag.

Där finns det mycket att nosa på och spännande vatten att titta ut över.

Jag kan springa omkring här lite som jag vill ...

Och man vet aldrig vad som kan dyka upp bakom snökullarna.



Av Valle Vagabond - 11 februari 2009 13:10

Vitt, vitt, vitt ...

Vita snödrivor på marken, vitt i träden, vitt på taken, vit dimma i luften.

Vit snö hänger på tvättlinan.

Gråvit himmel.


M. och jag har gått vår trekilometersrunda. Jag går på lika snabbt som M. nu och stannar inte längre för att skvätta överallt. Efter halva vägen fick jag gå lös en del av vägen. Sedan kopplade M. mig då vi mötte tiken M. och hennes husse.


Tiken M. vill aldrig leka med mig, så jag har lärt mig att det inte är någon idé att ens försöka längre. Min M. pratade bara en stund med tikens husse och sedan gick vi vidare.


Men igår mötte vi tiken L. och då lektes det! Hon är så bra på att springa runt runt i snön, så som  jag gillar.


Fast jag är nog den som är bäst på att borra ner nosen och ploga mig fram ....


Nu ska jag sova en stund, så får vi se om det händer något roligare på eftermiddagen.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards